Monday, January 31, 2011

MEMBONGKAR PERANCANGAN ISRAEL RAYA

"Membongkar Perancangan Israel Raya" merupakan sebuah buku yang ditulis oleh Herry Nurdi. Melihat tajuknya sahaja sudah menarik perhatian saya untk membeli.
Apa yang ingin saya kongsikan di sini ialah kandungan buku yang sarat dengan rahsia2 kaum Yahudi Laknatullah yang ingin menghancurkan Islam sejak dahulu kala lagi.

Buku ini masih dalam pembacaan dan saya ingin kongsikan sedikit tentang 4 subtopik awal yang baru dibaca. Buku ini jika dibaca memang menaikkan temperature kerana teralalu banyak anasir2 jahat yang dilakukan oleh kaum yahudi kepada umat Islam.

Mimpi seorang yahudi


Bagi kaum yahudi, merebut Jerusalem adalah satu proses akhir penantian yang panjang menunggu raja yang telah lama dinantikan. Bagi umat islam, peristiwa ini dipercayai sebagai kemunculan dajjal. Sedangkan kaum Kristian, kembalinya kaim yahudi ke Jerusalem adalah petanda penting bagi peristiwa the 2nd coming atau kedua kali dari jesus kristus yang akan memerintah dan berkuasa selama satu millenum ke depan. Yang paling unik di sini ialah keprecayaan umat islam yang mempercayai kesemuanya!

Umat islam percaya bahawa dajjal akan datang. Umat islam percaya nabi Isa akan turun ke dunia. Tetapi semua peristiwa ini akan berakhir dengan kehancuran kaum yahudi yang diperangi habis-habisan oleh imam mahdi. Cerita ini dimulakan dengan momentum yang digerakkan oleh mimpi seorang yahudi, Theodor Herzl.

Yahudi merupakan sebuah masyarakat yang terkebelakang tetapi ia telah dibangkitkan oleh Theodor Herzl. Dia telah mematangkan idea negara Israel melaui penulisannya dan dia telah menguasai senjata paling penting di dunia iaitu media massa, lobi politik dan perhubungan awam.

Dia dilahirkan dan dibesarkan dalam keadaan yahudi. Di seberang rumahnya berdiri sebuah sinagog yang menjadi tempat untuk mempelajari segala tradisi dan ajaran yahudi. Dia dan ayahnya sering melakukan acara hari2 suci yahudi di sinagog.

Dia dibesarkan menjadi seorang pemuda yang sangat menyukai sastera dan akhirnya memasuki universiti dlm bidang undang2 di Vienna.

Salah satu buku yang berpengaruh luas yang dibaca olehnya ialah “The Jewish Problem as a Problem of Race, Moral and Culture”; buku pertama yang membuatnya marah kerana membahaskan secara ilmiah tentang sindrom rendah diri yang dimiliki oleh kaum yahudi di pelbagai bidang.

Justeru itu, lahirlah “Der Judeenstat” yang ditulis olehnya yang menjadi buku penting wujudnya idea negara Israel.


Kuasai ekonomi

Oleh itu, Yahudi kini telah menguasai dunia dari segala bidang terutamanya ekonomi. Apa tidaknya, di negara Asia, mereka memegang peranan kunci, termasuk dalam mengadakan dana. Pada awal 1920, Iraq dan Shanghai merupakan penyumbag terbesar Dana Nasional Yahudi.

Herzl telah melobi sahabatnya, Kaisar yang merupakan teman koalisi Turki Uthmani. Herzl mendekati Sultan Abdul Hamid untuk meminta Palestin dengan pelbagai imbalan tetapi Sultan Abdul Hamid keras enggan menjual tanah kepada Herzl.

Dalam diam-diam, Herzl telah membina suatu konspirasi untuk melumpuhkan dari dalam melalui Young Turk.

Tidak cukup dengan itu, Herzl menubuhkan Jewish Colonial Trust, sebuah dana abadi umat yahudi dalam bentuk saham yang dibeli oleh masyarakat yahudi untuk perjuangan mewujudkan tanah yang dijanjikan.

Kejatuhan ekonomi

Pada saat situasi ekonomi eropah jatuh merudum dan ekonomi Khilafah Turki Uthmani , Sultan Abdul Hamid mendapat gelaran The Sick Man of Europe kerana hutang yang terlalu tinggi sehingga hutang di luar negeri mencapai 53 juta pound sterling.

Pada masa yang sama, masyarakat yahudi menguasai peredaran wang. Herzl mengambil kesempatan untuk bersemuka dengan Sultan Abdul Hamid untuk ruang tawar-menawar tetapi sering gagal kerana sultan tidak bersedia untuk bertemu dengan delegasi zionis yang dipimpin oleh Herzl.

Setelah pelbagai usaha dilakukan untuk besemuka dengan sultan, akhirnya Herzl berjaya dengan bantuan Orientalis Yahudi, Armin Vambrey. Walau bagaimnapun, Herzl gagal menawan hati sultan.

Orientalisme dan zionisme tidak bleh dipisahkan. Sebahagian besar tokoh orientalis adalah para intelektual yahudi yang melakukan pencarian, penggalian, dan penyelidikan sejarah tentang dunia timur dan dunia islam pada khususnya dengan niat tersembunyi. Orientalis telah menjadi satu pemikir gerakan zionisme yang bertugas memberikan atau menciptakan sumber sejarah demi tercapainya cita2 zionisme.

Pengkhianatan yang dilakukan oleh jamaluddin al-afghani

Jamaluddin al-afghani merupakan pakar rujuk ilmu istana sultan dan hubungnnya sangat akrab dengan sultan. Dia juga Berjaya menyatukan puak syiah dan ahli sunnah di iran di samping membuat pelbagai ringkasan buku2 di istana untuk sultan.

Namun begitu, perubahan yang drastic dilakukan oleh jamaluddin sehinggakan sultan menyebutnya sebagai seorang pelawak dan agen inggeris!

Revolusi kamal attartuk dan gerakan freemansori

Setelah gagal mendapatkan Palestin, pihak yahudi mengguna cara keras. Mereka menubuhkan gerakan rahsia anti Sultan Abdul Hamid. Gerakan yang memainkan peranan paling pentinf ialah al-ittihad wa at-taraqqiy dan Fatat Turk (Turki Muda atau Young Turk). Keduanya ialah gerakan yang dipimpin oleh freemansori di turki.

Turki Muda ini mendukung revolusi kamal attartuk yang menyebut pemerintahan Turki Uthmani sebagai rejim yang memerintah dengan penuh kesulitan. Revolusi ini membawa turki menuju kebebasan yang bermakna menguburkan pemerintahan Khilafah Uthmaniah serta membunuh nilai2 islam.

Peranan freemansori

Manakala, freemansori berperanan menghapus dan menyingkirkan agama dalam kehidupan seharian (sekularisme). Fremansori tidak akan berhenti bekerja kerana tujuan utamanya ialah menghancurkan agama2, apapun agama itu dan di mana pun pemeluk agama itu berada. Kini dapat dikatakan bahawa pekerjaan mereka haya tinggal satu shj iaitu menghancurkan islam dan mengelirukan pemikiran kaum muslimin di seluruh dunia!

Revolusi turki melakukan serangan secara menyeluruh sehinga gerakan freemansori memujuk sultan murad untuk menjadi anggota mereka. Bukan shj keluarga kerajaan malah pembesar istana juga telah berjaya ditarik ke dalam freemansori.

Setelah mempelajari The Protocol of Learned Elder Zion dan melalui pengalaman panjangnya sebagai pengusaha antarabangsa dan kedudukan pentingnya di Amerika, Henry Ford mengatakan di dalam bukunya, International Jew; “Orang-orang Yahudi, bukan dan tidak akan mengatakan, kami akan melakukan ini dan itu. Tetapi orang Yahudi ini akan mengatakan, para gentile akan berfikir dan melakukan ini dan itu.”

2 comments:

  1. dah hbs baca nnt btau ea..nak tau apa jamaluddin afghani buat..nak tau from that book..

    ReplyDelete
  2. andak...ape yg usu bc setakat ni,penulis buku tu menyatakan x pasti n perlukan kajian ttg npe jamaluddin afghani jd pengkhianat.insya allah klu usu t'jmp psl ni, usu gtau..

    ReplyDelete