Friday, February 4, 2011

kisah spaghetti


Alhamdulillah...i already in IIUM Kuantan now,just arrived at 5 pm.
suddenly, remember to my spaghetti that was 'manufactured' at home successfully last night.huhu.

naik bas kol 11 pagi.so, lunch hour still on my way back to kuantan.
even our bus driver stopped us for a while to give him for a break,
my feet was frozen up by the air-condition plus coughing and running nose.
those reasons were enough for me to stay in bus.

the story of my spaghetti was came out...
actually, me myself yearning to cook spaghetti by my own.
after graduated from center for foundation studies in PJ, i never eat spaghetti as delicious as that ZC's cafe made.
i take a time from shopping time with my friends yesterday for buying some ingredients for that spaghetti.

muna said, "we, betul ke ko nk masak spaghetti?"

"ha'ah la...kt rumah tu xde org yg reti masak spaghetti...kte la pembawa western food dlm family.hatta dlm family kte xde sorg pn yg pernah mkn spaghetti." i replied.

"klu mcm tu mlm ni aku dtg rmh ko mkn spaghetti.haha"

"haha. xde mknanya muna..."

as usual, my younger brothers will disturb me in the kitchen together with my father.
biasa la...teruja nk tgk mcm mana rupa spaghetti.sambil2 tu boleh mintak tolong dyorg as 'chef kecil'.
dyorg ni klu duduk rumah without my parents, insya allah boleh survive sendiri since dh reti msk ckt2 even baru darjah 5.




masa nk mintak suh rasa, msg2 punye jari mencecah ke senduk. berebut2..

tapi...bila rasa... (lom hidang lagi)

"mcm ni ke rasa spaghetti?"

"nape rasa masam?"

at last...
spaghetti was ready to prepare.
"kak we sedap ke spaghetti ni?"
"klu x sedap xde maknanya org nk masak."

lps mkn beberapa suap...

"x nk la mkn lg...bknnye sedap sgt."

"kak we, x abes..."

"muak la mkn ni..."

"kak we kalau kt kedai bape ringgit harga die?" mcm2 soalan yg keluar dr mulut dyorg ni.

bila tekak dh x boleh terima...alamatnya, sy sorg la yg kena habiskan.haha.
beginilah keadaan setiap kali masak masakan yg adik2 saya belum pernah mkn lagi.
biasanya adik2 saya telan je tp kali ni,mendapat tentangan hebat oleh tekak mereka...





akhirnya..sy puas hati bila dapat makan spaghetti yg dimasak oleh air tgn sendiri.

No comments:

Post a Comment