Friday, June 4, 2010

Apa alasan Israel laktullah menyerang kapal konvoi ????




Alasan utama mereka ialah kapal mavi marmara ditahan kerana ia memasuki kawasan perairan mereka, kata warga algeria yg sempat bertanya kepada anggota komando. Media barat pula mendakwa kapal mavi marmara memulakan serangan ke atas tentera Israel.
~ tak betol...tak betol...bohongan semata-mata. Israel yg mnyerang dulu kapal konvoi semasa kapal konvoi berada jauh dari perairan mereka! kapal konvoi berada lebih kurang 65 kilometer dari persisiran Gaza, di mana tentera Israel tiada langsung hak kedaulatan untuk menyerang konvoi kapal tersebut. Biadap btol!!! pastu kapal mavi baru la ditunda oleh Israel sampai ke Haifa, Israel slps diserang. Spe serang spe ni???

Pihak Israel juga mendakwa bahawa konvoi mereka mempunyai niat jahat kerana terdapat bahan senjata di atas kapal dan longgokan duit.
~ takkan la. ada otak pikir la sendiri!! xkan x nmpk ape ade kt ats kapal tu??? Ade 10,000 tan barangan bantuan dan langsung tak bawa senjata...kte buat misi kemanusiaan..bukan nk bunuh org!!!buta ke???bohongan yg melampau-lampau!

Semua objektif dan pergerakan konvoi ini adalah berpandukan kepada Resolusi 1860 (2009) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan undang-undang maritim lain yang berkaitan. Antara lain, Resolusi 1860 menyebut:



a) menyeru kepada penghantaran bantuan kemanusiaan kepada Gaza termasuk makanan, minyak dan kemudahan perubatan,


b) menggalakkan usaha-usaha membuka laluan dan mekanisma lain bagi tujuan menyampaikan bantuan kemanusiaan yang berterusan,


c) menyeru semua negara untuk menyokong usaha-usaha di peringkat antarabangsa bagi memperbaiki keadaan kemanusiaan dan ekonomi di Gaza, dan


d) mengecam semua bentuk keganasan dan serangan terhadap masyarakat awam dan semua bentuk terorisma.


Semua rakyat Malaysia yang terlibat di dalam konvoi ini berpegang teguh kepada peraturan dan undang-undang antarabangsa dan pekerti mulia sesuai dengan aspirasi negara Malaysia.


AS, sekutu Israel, menentang resolusi apabila resolusi Majlis Hak Asasi Manusia PBB meluluskan resolusi bagi melakukan penyiasatan pada peringkat antarabangsa berhubung serangan Israel terhadap konvoi bantuan ke Gaza. Alasan mereka ialah negara Yahudi terbabit seharusnya diberikan peluang menyiasat sendiri kejadian itu.
~ unlogicable!!! xyah nk siasat dh...dh terang dan nyata dyorg ni mmg x berhati perut!! satu dunia ni dh tahu la...

Kesimpulannya, semua pihak, tak kira la yg tua ke yg muda, yg kaya ke yg  miskin ke, malah satu dunia ni kena bersatu padu menentang tindakan yg tak berperikemanusiaan ni!

Ayuh, sahabat-sahabatku sekalian!
marilah sama-sama kita bangkit!

KHAIBAR, KHABAR...
KHAIBAR YA YAHUD!
JAISHU MUHAMMAD,
SAUFA YA'UD!

No comments:

Post a Comment